100 km per parą pėsčiomis: kaip maitintis tokio ilgo žygio metu?

Jau šį šeštadienį, gegužės 16 d., aktyvaus laisvalaikio mėgėjų iš visos Lietuvos laukia unikali pramoga – 100 km pėsčiųjų žygis pajūriu nuo Šventosios iki Nidos. Iki ilgai laukto renginio pradžios likus vos dienai, organizatoriai dalinasi patarimais, kaip maitintis, kokius gėrimus vartoti prieš žygį ir jo metu, kad nepritrūktų jėgų, o finišas būtų pasiektas sėkmingai.

„100 kilometrų per parą – ilgas bei organizmui neįprastas atstumas, ir jį įveikdamas žmogus neišvengiamai patirs didelį krūvį. Tačiau gerai pasiruošus ir žygio metu tinkamai vartojant maistą bei skysčius, nekils jokių didesnių sunkumų ir jis taps įsimintina patirtimi, kurią ateityje norėsis kartoti ne sykį“, – sako bendrovei „Gubernija“ priklausančios „Go Green“ laboratorijos specialistė Rūta Remeikienė.

R. Remeikienė dalinasi 6 patarimais, kurie, pasak jos, pravers ne tik žygio nuo Šventosios iki Nidos dalyviams, bet ir visiems, mėgstantiems ilgus pasivaikščiojimus gamtoje.

Tinkamai maitinkitės žygio išvakarėse. Vakarienei prieš žygį valgykite neriebų, lengvai virškinamą maistą: nepersistenkite, kad neapsunkintumėte organizmo. Be to, dieną prieš žygį pavalgykite iki 19 val. vakaro ir venkite užkandžiavimo vėlesniu metu. Taip pat svarbu kelionės išvakarėse gerti daug skysčių, ypač vandens. Griežtai rekomenduojama vengti alkoholinių gėrimų.

Pusryčiams rinkitės lengvą maistą. Neapkraukite savo skrandžio pusryčių metu. Jiems rinkitės lengvą maistą – pavyzdžiui, avižinius dribsnius ar košę. Nevartokite cukraus ar maisto produktų, kurių sudėtyje jo yra.

Žygio metu gerkite pakankamai vandens. Įveikiant ilgas distancijas organizmas greitai netenka vandens, todėl svarbu su savimi nuolat turėti pakankamas jo atsargas. Žygiuojantis 50 km atstumą žygeivis kelionės metu turėtų suvartoti bent 3 l vandens, žygiuojantis 100 km – bent 6 l vandens. Vandenį reikia gerti nuolat – troškulys jaučiamas tik tuomet, kai organizmui jau trūksta 0,5–1 l vandens, todėl nereikia laukti troškulio kaip signalo gerti.

Be vandens, gerkite natūralius gaiviuosius gėrimus. Galite gerti ne tik vandenį, bet įvertinkite, ką vartojate. Gerkite natūralių naudingųjų medžiagų kupinus gėrimus su lengvai pasisavinamais cukrumis – gliukoze, fruktoze. Venkite gėrimų su konservantais. Taip pat turėkite omenyje, kad jokie papildomi gėrimai neatstos vandens. Skaičiuodami paros skysčio normą, kitus gėrimus traktuokite kaip papildomą, malonumą suteikiantį atsigaivinimo šaltinį.

Rinkdamiesi maistą skaičiuokite, kiek kalorijų jis turi. Per dieną nužygiuojant 50 km distanciją reikėtų suvartoti maždaug 2000 kalorijų, į tai dera atsižvelgti renkantis maistą. Rekomenduojama orientuotis į tokį kompleksinių angliavandenių turintį maistą kaip grūdų košės, makaronai ir t. t. Jei pasižymite didesniu apetitu, rekomenduojama papildomai turėti tokio kaloringo bei ilgai įsisavinamo maisto kaip lašiniai, dešra ar rūkyta mėsa, duona, sūris, daržovės, iš kurio energija pasisavinama palaipsniui per kelias valandas.

Tačiau kaloringo ir riebaus maisto negalima padauginti, nes suvartosite daug energijos jį virškindami. Be to, atkreipkite dėmesį, ar jūsų vartojami produktai dera tarpusavyje, kad nekiltų nemalonių problemų su virškinimu. Taip pat atsiminkite, kad visą maistą turėsite neštis ant pečių, tad įvertinkite produktų, kuriuos imate, svorį.

Užkandžiaukite vaisiais, riešutais ir šokoladais. Užkandžiauti eidami galite, tačiau tai turėtų būti daug energetinės vertės turintys užkandžiai, kurie dar yra ir lengvai virškinami. Tai gali būti energetiniai batonėliai, šokoladai, gliukozės tabletės, vaisiai, džiovinti vaisiai, uogos, riešutai.

Gegužės 16-17 d. organizuojamas 100 km žygis „Pėsčiomis pajūriu“ – iniciatyva, skatinanti žygeivių kultūrą ir aktyvų gyvenimo būdą Lietuvoje. Žygio dalyviai galės pasirinkti vieną iš trijų žygio etapų: vieną parą truksiantį 100 km žygį nuo Šventosios iki Nidos, 50 km dienos žygį nuo Šventosios iki Klaipėdos arba 50 km naktinį žygį nuo Smiltynės iki Nidos. Žygį organizuoja keliautojų ir iššūkių ieškotojų bendruomenė „TrenkTuras“. Daugiau informacijos apie žygį: www.pesciomispajuriu.lt

Pasižymėkite pastovią nuorodą.